Het persoonsgebonden budget in de AWBZ
dc.contributor.author | Torre, Ab van der | |
dc.contributor.author | Ooms, Ingrid | |
dc.contributor.author | Klerk, Mirjam de | |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T12:44:42Z | |
dc.date.available | 2022-07-26T12:44:42Z | |
dc.date.issued | 2013-11-15 | |
dc.identifier.isbn | 978 90 377 0657 4 | |
dc.identifier.uri | https://repository.scp.nl/handle/publications/605 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.48592/601 | |
dc.description.abstract | Hoe kunstminnend is de Nederlandse bevolking? Om deze vraag te beantwoorden, zijn twee deelvragen onderscheiden. Hoeveel mensen zijn in kunst geïnteresseerd en welk deel van die geïnteresseerden bezoekt kunstuitingen? Interesse in de diverse kunstvormen kent twee dimensies: interesse in gecanoniseerde kunst, zoals klassieke muziek, en interesse in populaire kunst, zoals popmuziek. Er zijn meer mensen in populaire, dan in gecanoniseerde kunst geïnteresseerd. Dans telt de minste geïnteresseerden en film de meeste. De geïnteresseerden in gecanoniseerde respectievelijk populaire kunstvormen gaan in gelijke mate daadwerkelijk over tot bezoek. Omdat populaire kunst meer geïnteresseerden telt, telt het ook meer bezoekers. Circa twee derde van de geïnteresseerden gaat niet over tot bezoek. ‘Het kwam er gewoon niet van’ is de meest genoemde reden. Dit duidt op een gebrek aan urgentie of prioriteit. Een sterke interesse vergroot de kans op bezoek en verhoogt de bezoekfrequentie. Het culturele veld staat daarmee voor de uitdaging de interesse van (potentiële) bezoekers verder aan te wakkeren. | |
dc.relation.ispartofseries | Publicatie | |
dc.subject | AWBZOverheidsuitgaven | |
dc.subject | Persoonsgebonden budget | |
dc.subject | Zorg | |
dc.title | Het persoonsgebonden budget in de AWBZ | |
dc.title.alternative | Monitor 2012 | |
dc.source.issue | 2013-18 |