Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Serie / Series
Publicatie
Metadata
Show full item recordTitel / Title
LeergeldKwestie / Issue
2014-16Samenvatting / Abstract
Enkele jaren geleden ontstonden er financiële problemen in het voortgezet onderwijs. Veel schoolbesturen kregen te maken met tekorten. Wij onderzochten hoe de inkomsten en uitgaven van het voortgezet onderwijs zich hebben ontwikkeld sinds het eind van de jaren negentig. En hoe dit zich verhoudt tot het aantal leerlingen, de inzet van personeel en materiaal en de beloning van het personeel. Ook stelden wij vast wat de verschillen waren in financiële positie van schoolbesturen. Een belangrijke vraag was of kunnen rondkomen met de beschikbare fondsen samenhangt met bijvoorbeeld de omvang of het soort voortgezet onderwijs dat een bestuur aanbiedt. Ook onderzochten wij of het ontstaan van tekorten heeft te maken met de manier waarop besturen het geld hebben besteed. Het onderzoek is uitgevoerd op verzoek van de Algemene RekenkamerDatum Beschikbaar in Repository / Date Available in Repository
2022-07-26T12:44:07ZCollections