Show simple item record

dc.contributor.authorBucx, Freek
dc.contributor.authorSman, Femke van der
dc.date.accessioned2022-07-26T12:43:42Z
dc.date.available2022-07-26T12:43:42Z
dc.date.issued2014-05-16
dc.identifier.isbn978 90 377 0703 8
dc.identifier.urihttps://repository.scp.nl/handle/publications/540
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.48592/536
dc.description.abstractIn 2012 zijn in het onderwijs de kerndoelen op het gebied van seksualiteit en seksuele diversiteit aangepast. Op deze manier wil de overheid aandacht voor dit onderwerp op school bevorderen en de sociale veiligheid van jonge lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders (LHBT’s) verbeteren. De aanpassing van de kerndoelen was voor de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) aanleiding om de pilot Sociale veiligheid LHBT-jongeren op school uit te voeren: in de twee hoogste groepen van het basisonderwijs en de twee eerste leerjaren van het voortgezet onderwijs. 55 basisscholen en 67 scholen in het voortgezet onderwijs deden mee, net als 5 scholen voor speciaal basisonderwijs en 5 scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs. De pilot vond plaats in de schooljaren 2012/’13 en 2013/’14. In dit rapport is de pilot geëvalueerd; het onderzoek vond plaats in 2012/’13. Dit onderzoek is uitgevoerd op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Zie ook: Anders in de klas | Journalistieke samevatting
dc.relation.ispartofseriesPublicatie
dc.subjectEmancipatie
dc.subjectHomoseksualiteit
dc.subjectJongeren
dc.subjectOnderwijs
dc.subjectSchool
dc.titleAnders in de klas
dc.title.alternativeEvaluatie van de pilot Sociale veiligheid LHBT-jongeren op school
dc.source.issue2014-14


Files in this item

Thumbnail
Name:
Anders in de klas.pdf
Size:
1.045Mb
Format:
PDF
Description:
Anders in de klas

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record