Name:
Rapportage_jeugd_2002.pdf
Size:
732.0Kb
Format:
PDF
Description:
Rapportage jeugd 2002
Average rating
Cast your vote
You can rate an item by clicking the amount of stars they wish to award to this item.
When enough users have cast their vote on this item, the average rating will also be shown.
Star rating
Your vote was cast
Thank you for your feedback
Thank you for your feedback
Auteur / Author
Zeijl, ElkeBeker, Marianne
Breedveld, Koen
Broek, Andries van den
Haan, Jos de
Herweijer, Lex
Huysmans, Frank
Wittebrood, Karin
Trefwoorden / Keywords
JongerenSerie / Series
Publicatie
Metadata
Show full item recordTitel / Title
Rapportage Jeugd 2002Kwestie / Issue
2002/16Samenvatting / Abstract
Beleidsmakers hebben altijd veel aandacht gehad voor de vrije tijd van de jeugd. De laatste tijd wijzen zij er steeds vaker op dat activiteiten op het gebied van sport, ict of politiek een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van de jeugd. Maar hoe ziet de vrijetijdsbesteding van kinderen en jongeren er eigenlijk uit? Doet de jeugd mee aan vrijetijdsactiviteiten die als 'leerzaam' te boek staan? En hoe vaak worden activiteiten ondernomen die gewoonlijk niet onder de controle van ouders en andere volwassenen staan, zoals 'uitgaan'? Bovendien is het de vraag of er wel een verband is tussen deelname aan vrijetijdsactiviteiten en de ontwikkeling van de jeugd. Deel I van de Rapportage Jeugd 2002 gaat op deze vragen in. Deel 2 van de Rapportage Jeugd 2002 gaat over programma's voor risicogroepen. De afgelopen jaren zijn vele programma's opgezet om de ontwikkeling van jeugdigen uit achterstandssituaties te stimuleren. Een belangrijke vraag is in hoeverre het beleid dat gericht is op risicogroepen effectief is. Worden die groepen bereikt die bereikt hadden moeten worden en wat leveren de verschillende programma's op? De Rapportage Jeugd maakt onderdeel uit van de Landelijke Jeugdmonitor, die wordt verzorgd door het Centraal Bureau voor de Statistiek en het Sociaal en Cultureel Planbureau.Datum Beschikbaar in Repository / Date Available in Repository
2022-07-26T12:52:19ZCollections